24. novembris, 2023

9.5. Identitāte un laikmets mākslā. Kā izvēlēties un attēlot sev raksturīgo pašportretā? Eva Vēvere

#identitāte #kolāža #pašportrets

Ieteicamais laiks temata apguvei: 6 mācību stundas

Temata apguves mērķis: veidot pašportretu paša izvēlētā tehnikā ar savai personībai raksturīgām iezīmēm, iedvesmojoties no dažādiem mākslas darbiem un plašsaziņas līdzekļos izmantotiem paņēmieniem, pārbaudot un apstrīdot vispārpieņemtus apgalvojumus par populāru cilvēku personību identitāti.

Vizuālā māksliniece Eva Vēvere  strādā instalācijā, zīmējumā, foto, video un veido interaktīvus, performatīvus projektus, kuros skatītāja iesaiste ir nozīmīga darba daļa. Māksliniece ir ieinteresēta arī identitātes izpētē. Kas mēs esam? Kas mūs raksturo? Kā to attēlot mākslā? Saite uz Evas Vēveres darbiem par identitāti šeit.

Attēls no Evas Vēveres darbnīcas Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā. Foto: Lita Millere

 

Nepieciešamie materiāli:

Izpētes fāzei: ierīce ar internetu

Portretam: grāmatas, krāsaini papīri, žurnāli, līme, šķēres, rakstāmie un citi materiāli pēc izvēlētās tehnikas

 

Stundu plāns

1. stunda

Iepazīšanās ar tēmu “Identitāte un laikmets mākslā”

Skolēni meklē dažādus mūsdienīgus pašportretu piemērus dažādās tehnikās un veido kolekciju. Kādos elementos attēlotas pašportreta veidotāja personības iezīmes? Par ko tās varētu liecināt?

2. stunda

Savas identitātes meklējumi

Skolēni pēta, kas ir viņu identitāte. Kas viņus raksturo? Veido grāmatu vai kladi, atbilstoši savai identitātei atspoguļojot, kas viņi ir, kādas ir viņu intereses, tēmas, kas aktuālas u. tml.

3. stunda

Skolēni plāno savu pašportretu

Apkopojot iepriekšējā stundā paveikto, skolēni plāno savus pašportretus, veic piezīmes un veido skices. Izvēlas tehnikas.

4. stunda

Pašportreta izveide izvēlētā tehnikā 1

Skolēni veido pašportretu.

5. stunda

Pašportreta izveide izvēlētā tehnikā 2

Skolēni turpina darbu pie sava pašportreta.

6. stunda

Izstāde, prezentēšana un pašvērtējums.

 

Iespējamie vērtēšanas kritēriji

Atlasīti vismaz 5 pašportretu piemēri

Izveidotas skices

Radīts pašportrets izvēlētā tehnikā. Darbi var būt gan plaknē, gan trīsdimensionāli

 

Iespējamā sasaiste ar citiem mācību priekšmetiem

Vēsture – iepazīstas ar teorētiskiem faktiem, skaidro vēsturisko notikumu un ekonomiskās situācijas ietekmi uz sociālajām lomām un izpratni par identitāti izpatni. Tiek izpētīta kādas konkrētas vēsturiski nozīmīgas personas identitāte caur pieejamo vizuālo informāciju.